Er zijn een aantal oorzaken verbonden aan moet wakker worden, zo gebruiken veel mensen slechte matrassen, of hebben sommigen een verkeerde houding aangeleerd. Hier deel ik met jullie tips tegen moe wakker worden.

 

Verkeerd liggen

In feite is slapen op je rug de beste houding, zo is je gewicht helemaal verdeeld over de hele matras. Zo krijg je voldoende steun voor je rug en de andere spieren zijn in rust. Na slapen op de rug is de zij ook nog vrij goed, een soort foetushouding werkt het best. Op de buik slapen is echter niet zo goed. Jammer genoeg gaat het onbewust aanleren van een slechte houding sneller dan dat je ze weer kan afleren. Een klein hulpmiddeltje daar tegen is een positioneringskussen. Een positioneringskussen kan jou de steun bieden die je nodig hebt, zo blijf je beter in die positie liggen. Ook bedhekken kunnen ervoor zorgen dat je minder vaak omrolt. Ga met je zij tegen het bedhekken liggen voor je inslaapt, zo blijf je ook op je rug liggen. Het verbeteren van je houding kan helpen voor een kwalitatievere slaap. Daardoor zal je uitgeslapen wakker worden!

Investeer in een goed matras

Ook een matras kan ertoe leiden dat jij slecht slaapt. Misschien val je wel makkelijker in slaap, maar doordat je niet genoeg steun krijgt, kunnen spieren zwaarder belast worden. Uiteraard kan dit niet de bedoeling zijn. Een goede matras kost heel wat geld, maar het is een investering in je eigen lichaam. Op latere leeftijd zal je merken dat je er goed aan deed om een degelijke matras te gebruiken.

Met deze tips tegen moe wakker worden, zal jij vanaf nu hopelijk beter slapen en dus uitgerust wakker worden!

https://123zorghulp.nl