Een veel gestelde vraag die vele mensen bezighoudt als het om afslanken gaat, is de vraag hoe vaak je op een dag moet eten om af te slanken. Gerard Sombroek – Personal Trainer Heemskerk – van FitBewust Personal Coaching geeft je antwoord op deze – eigenlijk irrelevante – vraag.

Om af te slanken is er één basisregel die het belangrijkste is van allemaal: verbrand meer calorieën dan je binnenkrijgt. Als je je niet aan deze regel houdt, dan maakt het geen fluit uit hoe vaak je op een dag eet.

Sterker nog, eigenlijk maakt het helemaal niet zoveel uit hoeveel eetmomenten je op een dag hebt. Dus het antwoord is: zoveel eetmomenten als dat jij prettig vindt waardoor je je voedingspatroon op de lange termijn (liefst permanent) kan volhouden. Is dat voor jou drie eetmomenten en twee tussendoortjes? Dan is dat prima. Heb je liever gewoon drie maaltijden op een dag en that’s it? Geen probleem. Wil je het liefst heel de dag dooreten met bijvoorbeeld tien kleine maaltijden op een dag. Ook dat behoort tot de mogelijkheden. Er is niet één weg die naar Rome leidt wat dat betreft.

Wel is je spijsvertering gebaat bij regelmatigheid. Dus probeer wel dagelijks de hoeveelheid maaltijdmomenten gelijk te houden. Dus niet op dag 1 vijf maaltijden en op dag 2 drie maaltijden. Ook vindt je spijsvertering regelmaat in eettijden fijn. Dus probeer dit zo gelijk mogelijk te houden. Echter als je in de basis nog steeds meer calorieën verbrandt dan dat je naar binnen werkt, zal je nog steeds afslanken.

Bij FitBewust Personal Coaching – Personal Trainer Castricum en omstreken – wordt er daarom altijd gekeken naar wat het beste past in jouw leven. Hoeveel eetmomenten wil je op een dag? Wat lust je absoluut niet? Waar kan je absoluut niet zonder mee? Sta je eventueel open voor (eiwit) supplementen (is zeker niet vereist)? Aan de hand van die informatie stellen we een voedingspatroon op wat gericht is op én afslanken (of aankomen) én volhouden. Meer weten?

Vraag een gratis intakegesprek aan bij FitBewust Personal Coaching

https://fitbewust.nl/