Veel bedrijven hebben bedrijfsblogs op hun websites en publiceren soms volwaardige massamedia die kunnen concurreren met onafhankelijke publicaties. Waarom is dit nodig? Het is duidelijk dat het bedrijfsleven zich niet laat leiden door educatieve motieven, maar investeert in hun ontwikkeling. Feit is dat een blog een middel is om vertrouwensvolle communicatie op te bouwen met bestaande en potentiële klanten, het draagt ​​bij aan de ontwikkeling van merkloyaliteit en de stroom van nieuwe klanten. Toch zien veel bedrijfseigenaren nog steeds geen waarde in de inhoud en zien de kosten van het creëren ervan als een investering in een onmeetbaar imago. Dus wie heeft er gelijk? Heeft u bedrijfsblogs nodig?

Contentmarketing

Bedrijven die zelfs middelmatige internetmarketeers in dienst hebben, zijn zich er terdege van bewust dat een van de meest effectieve en efficiënte tools voor online promotie de technologie is voor het creëren en verspreiden van gevraagde content om een ​​doelgroep aan te trekken, genaamd contentmarketing.

In eenvoudige bewoordingen is contentmarketing een regelmatig proces van het creëren van interessante, nuttige en relevante content gericht op de doelgroep.

Het doel van contentmarketing is om een ​​gedragsscenario te behouden of te veranderen.

Een blog is een van de distributiekanalen voor uw inhoud. Het is belangrijk om te onthouden dat het materiaal dat voor de blog wordt geproduceerd, via vele kanalen wordt verspreid: mailinglijsten, sociale netwerken, verschillende publicatieplatforms, instant messengers en andere. Dit is hoe gecentraliseerde communicatie met de klant wordt gebouwd in een formaat dat voor hem geschikt is, in zijn informatieveld.

Veel mensen merken op dat de prijzen voor tekst van hoge kwaliteit vrij hoog zijn, maar ze moeten worden afgewogen tegen het potentiële voordeel in de vorm van nieuwe klanten en loyaliteit van bestaande klanten. Als een inhoudseenheid eenmaal is geproduceerd, blijft deze voor altijd bestaan ​​en blijft deze in de loop van de tijd zoekverkeer aantrekken. Dit laatste is een aanzienlijk voordeel ten opzichte van bijvoorbeeld contextuele advertenties.

Het Content Marketing Institute heeft onderzoek gedaan waaruit blijkt dat contextuele reclame 3 keer minder leads trekt dan contentmarketing.

Opgemerkt moet worden dat contextueel adverteren een uitstekend hulpmiddel is om klanten aan te trekken, waardoor u relatief snel en voor redelijk geld een stroom hits kunt genereren. Maar het gebruik van context komt pas in het laatste / voorlaatste stadium van de zogenaamde verkooptrechter in contact met de klant. In dit stadium vechten verschillende concurrenten altijd voor de klant en is het vrij moeilijk om te verkopen.

Met contentmarketing kunt u een potentiële koper ontmoeten in de voorverkoop. Klanten die via de blog komen, vinden niet alleen het antwoord op hun vraag, ze vinden ook een bedrijf met de juiste expertise. Door potentiële klanten op uw blog te abonneren, verhoogt u de conversie per deal aanzienlijk.

Als we het hebben over huidige klanten, dan vorm je onder hen niet alleen het beeld van een deskundig bedrijf, maar verhoog je ook de frequentie van communicatie. Zo groeit de loyaliteit aan het bedrijf en wordt informatie over uw nieuwe producten snel bekend.

Een blog is dus geen gril of een kortstondig beeld, maar een echt werkende communicatietool die nieuwe klanten trekt en bestaande klanten behoudt.

Hoe maak je een blog om je bedrijf te promoten?

Bij het maken van een blog is het allereerst de moeite waard om een ​​redactioneel beleid en een contentstrategie te ontwikkelen en goed te keuren. Dit omvat het identificeren van de belangen van potentiële klanten, hun urgente problemen. In de toekomst zal het belangrijk zijn om de interne en externe middelen van de organisatie verstandig te gebruiken om deze problemen effectief te communiceren en oplossingen voor te stellen. Vervolgens moet u verder gaan met tactieken, een inhoudsplan opstellen. Nadat u de problemen van uw klanten heeft leren kennen, moet u doorgaan naar hun consistente dekking. Je moet altijd in een behoefte komen, maar tegelijkertijd moet je niet altijd zeggen dat jij het bent die erin kunt voorzien. Eindeloze zelfpromotie is hier optioneel en zelfs gecontra-indiceerd. Egocentrische inhoud heeft meestal minder bereik dan een afgeleid blik. Begeleid uw materiaal met een oplossing voor het probleem van de lezer, die bestaat uit een vleugje interactie met u, en moet uiterst organisch en onopvallend zijn. Als de consument begrijpt dat u zijn behoeften begrijpt, zal hij zelf een keuze voor u maken. Probeer dichter bij de consument te staan, hem te voelen en nuttig voor hem te zijn.

Al het andere is technisch:

  • regelmatige levering van inhoud is vereist. Je moet jezelf er constant aan herinneren, freelanceschrijvers organiseren of een schrijver inhuren voor het personeel;
  • beperk jezelf niet tot het “blog” -gedeelte van de site. Het is belangrijk voor het genereren van leads, maar beheers sites van derden om uw bereik te vergroten;
  • vergeet SEO-promotie van uw blog niet, organische zoekresultaten blijven een van de belangrijkste kanalen om bezoekers aan te trekken;
  • e-mails gebruiken, ze werken nog steeds;
  • ontwikkel uw sociale netwerken.

Het is ook belangrijk om de prestaties bij te houden. Stel end-to-end-analyses in. Er moet rekening worden gehouden met belangrijke KPI’s zoals:

  • publieksbereik, kijkdiepte, blogtijd;
  • percentage leesmateriaal;
  • conversie naar abonnees;
  • het aantal klikken per abonnee;
  • leadgeneratietrechter voor bedrijfsproducten.

Zoals u kunt zien, is het nogal moeilijk om alleen rekening te houden met alle nuances. Het vereist niet alleen het vermogen om nuttige, unieke inhoud van hoge kwaliteit te produceren, maar ook competentie op het gebied van SEO, marketing en analyse. Grote bedrijven hebben hiervoor veelal eigen personeel en uiteindelijk ligt de verantwoordelijkheid bij het hoofd van de marketingafdeling.

In een klein bedrijf is de eigenaar meestal direct betrokken bij het ontwikkelen van een contentstrategie. Als het onmogelijk is om werknemers in uw personeel aan te nemen, dient u contact op te nemen met een bureau dat gespecialiseerd is in internetpromotie en deze activiteit over te dragen aan outsourcing.

Gevolgtrekking

Verkoop gebeurt niet met één klik. De consument gaat een heel eind door de ontmoeting met het probleem en het bewustzijn ervan. Dan komt de zoektocht naar oplossingen, de voorkeur van de meest winstgevende, de keuze van de verkoper, en pas daarna wordt de aankoop gedaan. Hoe eerder u onderweg iemand ontmoet, hoe groter de kans dat hij uw klant wordt.

Contentmarketing en corporate blogging, als onderdeel daarvan, helpen het bedrijf om deze bijeenkomst te houden in de vroegste stadia van de beweging van de consument van probleem naar aankoop.

Neem contact met ons op en we bespreken verschillende mogelijkheden.

E-mail: info@webdevelopmentapp.com

BE: +32 499 41 46 24

Franklin Rooseveltplaats 12, 2060 Antwerpen, Belgie

website ontwerpen

https://webdevelopmentapp.com/nl/