Banen in de hospitality branche – slechte gewoonten neem je snel over

 

Veel nieuwe medewerkers worden omdat ze de procedures niet volgen door hun manager aangesproken. Maar waarom volgen ze de procedures niet? Omdat ze ergens in hun training een gemakkelijke manier hebben afgekeken of omdat hen verteld is “het is gemakkelijker als je het op deze manier doet”. Trap niet in de valstrik van slechte gewoonten die keer op keer van oude werknemers op nieuwe worden overgedragen.

Ik was jaren geleden duty manager in een zeer grote club. Ik werkte in de late shift toen ik zoals gewoonlijk de mededeling deed dat de club om 04.00 uur zou dichtgaan. Het gebeurde dat een senior manager die ochtend vroeg was en de aankondiging hoorde en met vuur in haar ogen de trap afkwam. Blijkbaar zou de club pas om 06.00 uur mogen sluiten. Ik had meer dan anderhalf jaar in de club gewerkt en wist niet beter (of eigenlijk schonk ik daar geen aandacht aan). Mij ​​werd tijdens de training verteld, dat dat de sluitingstijd was en ik nam het aan zoete koek. Let wel, onze openingstijden werden op de deur en op zowat elk stukje geprinte reclame dat we hadden vermeld. Een manager die enkele jaren eerder was vertrokken, was op een avond lui, hield vroeg op en de slechte gewoonte ging door totdat ik werd betrapt. Wie denk je dat de schuld kreeg?

Wanneer je begint, moet je een taakomschrijving krijgen of toegang hebben tot een handleiding met de procedures. Volg deze dan ook. Als iemand je laat zien hoe je de kantjes er vanaf loopt en je er niet zeker van bent, vraag dan de manager of het goed is. De kans is groot dat dit waarschijnlijk niet de goede manier is want dan zou je manager het iedereen zo laten doen. De procedures zijn er om een ​​reden om het personeel het leven niet zuur te maken.

En je vraagt je waarschijnlijk af: waarom zou je de enige persoon zijn die betrapt wordt als alle anderen ermee wegkomen en dat hoogstwaarschijnlijk al een tijdje doen. Simpel, je ligt onder de microscoop omdat je net bent begonnen en helaas is het geen eerlijke of goede managementpraktijk, maar het zal hoogstwaarschijnlijk op die manier wel gebeuren.

Voor meer informatie over banen in de hospitality branche, bezoek de onderstaande link: Kajola.net .Het bedrijf Essential Training werd in 2005 opgericht om tegemoet te komen aan het blijkbaar tekort aan vaardigheden op instapniveau in de horeca in Australië. Ze hebben al vele opleidingspakketten voor hospitality activiteiten ontwikkeld die de basiselementen van horecabedrijven in Australië omvatten ontwikkeld en proberen toekomstige werknemers voor te lichten over de attitudes, vaardigheden en werkethiek, die vereist zijn om carrière te kunnen maken in deze snel veranderende industrie.

De oprichters en opleiders hebben meer dan 35 jaar ervaring in de hospitality branche in functies zoals:

General manager

Operations manager

Food and beverage manager

Human resource manager

OH&S en risicomanager

Chefkok en restaurantmanager

Leraar in het hoger onderwijs

 

https://www.kajola.net/